alexandra

alexandra
-

Friday, 25 April 2014

Kada sadržaj knjige postane čitanje vlastitog života.....

Naš ponovni susret doživljavam više kao treperavu struju misli koja koja teče između dve duše, nego kao razmenu pisama i koja će već nekako ostati između nas za večnost. Zato možemo dozvoliti sebi da o svemu pišemo.Osim toga oboje imamo svoje živote. Ne sviđa mi se pomisao da mi sve stoji u kompjuteru.Izaći ćemo iz vremena i onoga što nazivamo "stvarnost". Stoga te molim da se čvrsto obavežemo da ćemo brisati sva elektronska pisma, koja budemo jenom drugom slali čim ih pročitamo. Mislim odmah, baš odmah.
Pri susretu nakon toliko godina, rekao si mi da nikada nisi sasvim odustao od nas. Sada se osećam kao da živim u bigamiji.
Kada si otišla, odjednom sam imao mnogo vremena. Onda su došli doktorat i stipendija za istraživanje. Možda bi trebalo da sačekamo sa razgovorom o tom vremenu. Mene zanima kako ti sada živiš?
Ja sam postala profesor i nikada se nisam pokajala. Smatram da je privilegija to što mogu da zarađujem za život provodeći svakoga dana po nekoliko sati sa mladim i zainteresovanim ljudima i to još u svojoj stručnoj sredini.Nije puka fraza da čovek uči dok je živ.Sada je red na tebe.I dalje mislim da nije slučajno što smo se sreli na istom mestu nakon toliko godina....
Najjednostavnije objašnjenje je da smo se oboje pojavili istovremeno, na istom mestu koje je nekada bilo najlepše mesto na svetu u našem životu.Kažu da dve duše koje su nekada bile veoma bliske, mogu biti u stanju da na daljinu razgovaraju jedna s drugom o nečemu prema čemu imaju duboko emocionalan odnos. Ti si mi poslala signal da ćeš opet biti ovde, ja sam taj signal primio i došao sam.
Zar nam kvantna mehanika nije pokazala da je sve u svemiru povezano do najmanje čestice?Ako dve čestice, na primer fotoni, imaju zajedničko poreklo ili ishodište i onda se razdvoje i jedna drugu napuste brzinom svetlosti, ipak će te dve čestice i dalje ostati povezane u celini. I ako svaku od njih pošaljemo u svemir na suprotne strane i između njih nastane rastojanje koje se meri svetlosnim godinama, one će ostati međusobno čvrsto spregnute, svaka će čestica nositi informaciju o osobinama one druge, i jedna "čestica blizanac" u istom trenutku osetiće ono što se događa drugoj čestici, obeležena onim što se događa sa onom drugom.Na kvantnom nivou svet nije lokalan.Čudno je to, kao i sila teže, i Ajnštajn je poricao tu pojavu jer je nju shvatao kao provokaciju protiv razuma, ali posle Ajnštajnovog doba, ona je potvrđena eksperimentalno.
Nemam potrebu da krijem da sam te voleo svih ovih godina. Mislio sam na tebe svakog bogovetnog dana i na neki način vodio dijalog sa tobom. Tako posmatrano ipak sam ceo jedan život proveo sa tobom. To je čudno. Bio je to čudan žajednički život. Ali zahvalan sam ti na tome....
Šta je to "sećati se"?Da li je svet kosmička slučajnost?Najkomlikovaniji i najsloženiji sistem je mozak - organ koji neprekidno gleda u svemir i u njegovo ime, u ime celog univerzuma pita:
Ko smo mi? 
Odakle dolazimo?

No comments: